חבר מועדון? הטבות ממתינות לך בחשבון חבר המועדון שלך להתחבר

מעבדת תיקונים לפלאפון

עשו זאת בעצמכם: מעבדת תיקונים לפלאפון
חשבתם פעם כמה כסף הייתם יכולים לחסוך אם לא הייתם צריכים לשלם אף פעם למעבדת תיקונים לפלאפון? או אפילו יותר מזה, אולי חשבתם פעם כמה כסף הייתם יכולים להרוויח אם הייתם מאסטרים של הטכנולוגיה הסלולארית, ומתחילים לעבוד במעבדת פלאפונים בעצמכם?
אם זה נראה לכם גדול ולא נגיש, אז יש כמה אפשרויות. הראשונה – אתם פשוט לא הטיפוס הטכני, ולא באמת יכולים לגשת בכזו קלילות ויעילות לעבודה טכנית מסוג זה. זה בסדר גמור, ובשביל זה בדיוק ישנן מעבדות שיתקנו בשבילכן את הפלאפון, וגם כל דבר אחר שיתקלקל.
האפשרות השנייה היא שאתם דווקא מאוד מוכשרים עם הידיים, נוהגים לתקן כל מני דברים כבר מאז שהייתם ילדים, ובעצם, כל מה שעומד ביניכם לבין תיקון הפלאפון שלכם בעצמכם הוא פשוט שעדיין לא ניסיתם.
אם זה המקרה, ואתם באמת פשוט רוצים לצלול לתוך העסק, אז יש כמה תיקוני טלפונים יחסית בסיסיים שככל הנראה גם אתם יכולים לעשות. עם מספיק כישרון, סבלנות, רצון, וכמובן הכלים הנכונים, יכול להיות שתצליחו להתגבר על המחסום, ולהתחיל לתקן את הטלפון שלכם בעצמכם. בכל אופן, במידה וזה נראה לכם גדול מדי בכל שלב שהוא בדרך, תוכלו לקחת את המכשיר למעבדה הקרובה למקום מגוריכם, ולהפקיד בידיהם את הפלאפון לתיקון.
התיקון הנפוץ במעבדת תיקון הפלאפון הפרטית: החלפת מסך
מסכים שבורים והחלפתם היא העבודה הכי נפוצה במעבדות הסלולאר. לא רק בישראל, בכל העולם אנשים שומטים את המכשיר שלהם, פעם אחרי פעם, וכל פעם שהמסך לא נשבר – זה לא פחות מנס. אם שמתם מגן מסך איכותי, והטלפון שלכם בנרתיק מגונן, סיכויי ההישרדות של המסך שלכם את הנפילה הבאה עולים במאות אחוזים. ועדיין, אם אתם בעלים של פלאפון כבר יותר מכמה חודשים, רוב הסיכויים, סטטיסטית לפחות, שכבר נסדק לכם המסך או מגן המסך.
חובבי D.I.Y ("עשה זאת בעצמך" – מלועזית Do It Yourself) באשר הם מנסים לשלוח ידם בתיקון הפלאפון בבית, בלי מעבדה.
דבר ראשון, כדי להחליף את מסך הטלפון שלכם, תצטרכו לרכוש מסך חילופי. את זה אפשר לעשות ברשת האינטרנט, באתרים כמו אמאזון, או למצוא יד-שנייה במידה והטלפון שלכם לא חדש. לאחר מכן, תצטרכו להשיג את הציוד הנדרש לעבודה. ציוד זה גם אפשר להשיג בחנויות מקוונות שנועדו בדיוק לשם כך, ולרוב מדובר בחנויות הממוקמות בחו"ל, אז קחו בחשבון שיש זמן המתנה ועלויות משלוח ומכס, מעבר לעלות המוצר כמובן.
אם יש לכם תשוקה לעבודה טכנית ולתקן לעצמכם את הפלאפון, אולי שווה לכם להשקיע בסט שכזה, כי לרצונות ולסקרנות שלנו אין מחיר. אם זו רק גחמה חולפת, אז תצטרכו לחשב יחסי עלות-תועלת ולהחליט משם האם זה אכן משתלם.
חשוב לדעת שלא כל הפלאפונים נפתחים ומתוקנים עם אותו סט כלים, וחשוב מאוד לבדוק שאתם משיגים את הציוד הנכון למכשיר שלכם, לחברה, ולדגם הספציפי. כמובן שלא רק סט הכלים צריך להתאים, אלא גם המסך החילופי הנכון, כי אחרת תיתקלו בבעיה מהר למדי בתחילת תהליך התיקון.
כדי להחליט – אנחנו ממליצים לראות כמה וכמה סרטוני מעבדה כדי להבין איך עובד התהליך. האם אתם מרגישים בטוחים לעשות את מה שאתם רואים? חשוב לזכור, וזה נכתב מניסיון אישי: מה שנראה קל על המסך עלול להתגלות כמאתגר במיוחד על "שולחן הניתוחים" של הפלאפון שלכם בבית. מה שהטכנאי המיומן עושה ברגע אחד בווידיאו עלול לדרוש מיומנות שלקחה לו עשרות שעות לרכוש, ואנחנו, בווידיאו, לא רואים את כל שעות הטיסה שמאחוריו, אלא רק את התוצאה המהירה של ניתוק וחיבור חלקים וחלפים. שלא תגידו שלא אמרנו לכם…
התיקון השני: החלפת רכיב שמע בפלאפון
כל מעבדת תיקונים לפלאפונים פוגשת בכל יום טלפונים שלא שומעים בהם דבר. הבעיה הזו נפוצה כמעט כמו שבירת המסך, ולרוב מדובר בקורוזיה ממושכת שלא טופלה, שגורמת לקצר במערכת השמע של מכשיר. החלפת הרכיב אינה מורכבת במיוחד, תלוי, כמובן, בדגם ובמיומנות של הטכנאי, אבל הבעיה פה קצת שונה.
בגלל הסיבה שעומדת מאחורי התקלה, קורוזיה, פעמים רבות במהלך התיקון מתגלה כי הבעיה התפשטה הרבה מעבר למצופה, וחרגה לרכיבים נוספים במכשיר. קורוזיה היא "מחלה מדבקת", ואין דבר מתסכל יותר לטכנאי החובב מאשר לגלות שהוא התכונן לבעיה מסוימת, למד, רכש כלי עבודה, שאל את כל השאלות האפשרויות, רק כדי לגלות שהבעיה מורכבת פי כמה וכמה ממה שהוא תכנן.
בכל אופן, אם אתם רוצים לנסות לדלג על הביקור למעבדת התיקונים, ואתם מאמינים שתוכלו לתקן את הפלאפון לבד, ההמלצה זהה –
תראו כמה סרטוני ווידיאו על התיקון
תקראו בכמה פורומים עד כמה זה באמת יכול להסתבך
תבינו גם כלכלית האם זה שווה את הזמן והמאמץ
אם כן – רכשו מראש את הכלים ואת חלקי החילוף
וודאו שיש לכם למי לפנות במקרה והסתבכתם
כמה מהדברים שיכולים לקרות בדרך, בלי קשר לסוג התיקון, הוא שפשוט תיגמר לכם הסבלנות, או, מה שקורה לא מעט פעמים, זה שתסיימו לעשות את כל הפעולות שהסרטון מראה, תגיעו כבר לקו הסיום – המכשיר סגור עם רכיב שמע ו\או מסך חדש מותקן, ואז תדליקו את המכשיר בהתרגשות ומתח מהנים, ו… תגלו שהתיקון לא עבד. למה? לא תמיד יודעים, אבל הפעולה הבאה, אחרי שבולעים את התסכול, זה לפתוח ולהתחיל מהתחלה, לחשוד שהרכיב שרכשתם לא עובד, לנסות למצוא משהו בווידיאו שאולי פספסתם, לבדוק בתגובות לווידיאו אולי זה קרה למישהו בעבר, וכיו"ב.
אם עשיתם את כל הפעולות הללו, ועדיין לא מצאתם כיצד להביא את המכשיר שלכם לקו הסיום, אז:
לפחות עשיתם כמיטב יכולתכם ונהניתם מהחוויה
יש לכם גיבוי ממעבדת תיקונים לפלאפון שתוכל לפתור לכם את העניין, ואולי אפילו להסביר לכם מדוע התיקון שעשיתם לא עבד
בהצלחה!

שתף מוצר זה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות
Call Now Button